22 Nisan 2009 Çarşamba

yüksek müsadenizle!!!

yüksek müsadenizle ben bizim muhasebe müdürüne küfretmek istiyorum.
ssk raporumla ilgili işlemleri tamamladım dedi, geçen hafta rapor kapatmaya gittim, 2 belge eksik! Adam dedi ki vizite şubattan geriye 4 aylık oalcak, tamam ben bunu fatmaya söylemiştim, önemli değil demişti. Sonra bir de saman kağıda bir form var, ssk bunu işveren dolduracak dedi, fatma yok canım bunu ssk dolduracak diyor, vallahi delirtecek beni. ya o saman kağıdı A5 boyutlu formdan haberi olan var mı arkadaşlar? artık bağırdım fatmaya, kaşele gönder bana o formu, hala eksik varsa konuşuruz dedim. bunun yüzünden paramı alamayacağım, tek korkum o!! Rapor açılması için yaptığım işlemleri fatmaya daha hamileyken anlatmıştım, herşey tamam ben seni bildirdim dedi, şimdi sen raporu nasıl açmıştın diyor. bizim şirket iyi batmıyor!!! bakalım ben sağ salim paramı alabilecek miyim?

bir de süt meselesi var? İşe yaklaşık 1 ay sonra başlıyorum ve stokta hiç sütüm yok. Bizim cüce hepsini içiyor. Süt arttırıcı önlemler içinde bir tek şu sağma işini yapamadım bugüne kadar. Arca gündüzleri 2-2,5 saatte bir emiyor, çünkü pek uyumuyor. Gece de 3 saatte bir emiyor ve o uyurken ben de uyuyor oluyorum, yani stoğumuz boş. Aslında işyerinde sağabileceğim ve ertesi gün Arcaya süt verebileceğiz ama biraz olsun stoğum olmalı düşüncesindeyim. Dün Arca uyurken gündüz tek memeden 30 cc sağdım, zırt diye uyandı ve tek meme işini görmedi, sağdığım memeden ve sonrasında da sütten kaşıkla vermek zorunda kaldım, kısacası endişeliyim
Tecrübe konuşsun, bana biri bir akıl versin arkadaşlar;
- ne zamandan itibaren sütleri biriktirmeye başlamalıyım?

sevgiler, saygılar...

9 yorum:

a_y_s_e dedi ki...

su islerde bi liste olsa, acik acik yazsa tepesinde. dogum izni listesi falan gibi.
sonra da o formlarin uzerinde, SSK dolduracak, anne dolduracak, isveren dolduracak diye...
temiz temiz, insanlari ugrastirmasalar...

Ozguranne dedi ki...

Parani alirsin ama illa ugrastirarak. Uff diyorum. Iklar muhasebeler biraz laylaylom gidiyor bu islerde nedense. Hallolsun da saglicakla.

Sut konusunu bilemiyoruz canim. Ama ise baslamadan alistirmak lazim heralde. Kolay gelsin...

Hülya Cinsçiçekçi dedi ki...

2.aydan sonra sütün daha da artacaktır. ben ilk defa 2.aydan sonra buzluğa süt atmıştım. çalışmayı düşünmediğim halde nolur nolmaz endişesiyle ve sütüm de o ara coştuğu için 2.ayda başlamıştım süt stokuna. emzirme ve sağma işini rutine bindirmeden sağma stoklama işi bira zor canım.
bir de arcaya kaşıkla mı evriyorsun sütünü? biberon aldı mı hiç? bazı bebekler biberon kabul etmiyor biliyorsun. biberon almazsa ve sen işe başlarsan yandı gülüm keten helva

Adsız dedi ki...

kolay gelsin.

zühre dedi ki...

canım benim , inan okurken yüreğim sıkışıyor ve gerçekten çok üzülüyorum.Ben sebest çalışıyor olmama rağmen Nil'i bu aşamaya getirirken çok zorlandım.Yeliz'im bir kaç ay daha çalışmaya ara veremez misin? Sütün bu zamandan sonra daha da artacak. Bence çalışmaya başlayıncaya kadar bol bol emzirmeye devam et ve biriktirme.Zaten çalıştığında mecburen sağacaksın ve birikecek.Nil çok iştahlı olduğundan 2.aydan itibaren hatta 1,5 aydan sonra milupalara başlamıştık ve böylelikle biberona alıştı. Memeden emmek zor geldi ona.Mememi reddetmeye başlamıştı. Sadece geceleri kalktığında meme alıyordu. Ben de evde olmama rağmen sağıpta vermek zorunda kalmıştım, çok zordu. Sütü sağarak verdiğim için de 6. ayda sütüm azaldı ve kesildi.Dr. eğeremziriyor olsaydın kesilmezdi demişti.İşte bu yüzden biraz daha işe geç başlama imkanın olsa çok iyi olurdu.Ama kısmet neyse o olur.Önemli olan içinde bulunduğun durum ve koşullar. Ne olursa olsun hiç birşeye üzülme. Öyle ya da böyle zaten büyüyorlar. Şu dadı olayına çok sevindim, umarım başladığı gibi hep iyi gider.Hepinizi çoooooook öpüyorum.

k.i.s.d. dedi ki...

Yelizcim Ayça'nın sitesinde süt sağma ve stoklama ile ilgili çok faydalı bilgiler vardı. www.pi.web.tr de arat bi.

Adsız dedi ki...

ah Yelizim, su an ben de o SGK isleri ile ugrasiyorum,
ne kadar gereksiz prosedurler bunlar anliyorum seni.
bir imza icin nerelere gitmeler surunmeler vs vs.. inan az bir para olsa hic ugrasmayacagim. ama az degil.
alicaz o paraları baska yolu yok :) :)
cok kolay gelsini arcayı operim.

gunebakan dedi ki...

yelizcim, daha 1 ay var. sakın panikleme. emzirmelerden sonra kalan sütü boşaltmaya çalış. bir biberona biriktir. gün bitince saklama poşetine boşalt ve dondurucuya at. tarih yazmayı unutma. merak etme yavaş yavaş sütün de artacak. stok yapabilmeye başlayacaksın. ben kızım 2 aylıkken haftada 2 yarım gün gidiyordum. 1 öğün bensiz oluyordu. 3 aylık olunca tam gün başladım. kızım 1 yaşına gelene kadar çok güzel emzirdim. işe başladığın ilk günler süt hafif azalır gibi olsa da sonra artıyor. gürül gürül gelmeye başlıyor. işyerinde düzenli sağacaksın sadece. 2-3 saatte bir olmak üzere. bir de oğluşa biberon vereceksen mutlaka en küçük delikli biberonlardan al. ben avent tek delikli kullanmıştım. chicco biberonların emzik kısmı çok akıtıyor. bebiş ondan çekince bol bol gelmesine alışınca, anne memesini almıyor. anne memesinden daha az süt geliyor çünkü. o yüzden çekmesi, emmesi en zor biberon olsun ki senden de emmeye devam etsin. benim kalender kızım ben yokken biberon emdi, ben işten gelir gelmez de emziriyordum. gak dedikçe meme guk dedikçe meme veriyordum. böylece benim sütüm bitmedi, o da memeyi bırakmadı. 1 yaşına geldiğinde çok kilolu olduğum için artık çevrem bana kilo ver diye baskı yapmaya başladı. diyete girince sütüm kesildi. yoksa daha da emerdi. yani hem çalışıp hem emzirmek de gayet mümkün. sadece sağmayı bırakmamak ve biberon olayında çok delikli, akıtan, içmesi kolay birşey vermemek gerekiyor. ayrıca 6 aydan sonra ek gıdalara geçeceksiniz. bu da dolaptaki stok miktarının artması demek olacak. çünkü 1 öğün süt yerine başka birşey yiyecek mesela. hiiç merak etme, hepsi tıkır tıkır yoluna girecek.

yeliz dedi ki...

ayşecim çok haklısın, bugün gidip halletmeye çalışacağım bakalım olacak mı!

hülyacım biberonu hiç denemedik ama geçen akşamki tecrübeden sonra Avent aldık bu akşam deneyeceğiz, bakalım inşallah alır. çünkü kaşık işi yaş!!

züzeciim,
bir yandan biriktirmeye çalışıp, bir yandan emzirip bir yandan da şu iş konusuna alternatif geliştirmeye çalışacağım, bakalım inşallah herşey iyi gider.

günebakanım,
çok güzel tecrübe moralimi yerine getirdin. Biz de avent biberon aldık, tavsiyeye teşekkürler, bakalım bu akşam deneyeceğiz.inşallah ben de senin gibi 1 yıl emzirebilirim ki 6 ay hedefliyorum