10 Nisan 2009 Cuma

uyku halleri ve bahar günleri


Baharın geldiğini bir seyyar satıcıların tezgahlarındaki çağla bademlerden bir de açan mimozalardan anlarım. Artık yeni bir kriter eklendi, Arcayla dışarda takılmaya başlamak. Son 3 günümüz Arca ile dışarılarda geçiyor. Ben doktor kontrolündeyken babayla 2 saat Alsancak turu attılar ve dün Hatay caddesini turladık kendisi ile, hatta pazardan süt yapıcı semiz otları aldık.
Oysa yağmurlu geçen haftasonu ve onu takip eden pazartesi salı korkunçtu. Eve tıkılıp kaldık ve en fenası pimpirikli anne yeliz olarak Arcanın gündüz uykularına daha doğrusu uykusuzluklarına taktım. Uyumuyor bir türlü. Ben de uyutucam diye yırtınıyorum. Emmek, alt değiştirmek 40 dakika tutuyorsa uyutmaya çalışmak 1 saatten fazla! Ve genelde de arkadaş gözlerini cin gibi açıyor!!! Anne yorgun bitkin, keyifsiz.

Neyse salı günü Arcanın doktor kontrolünün üzerinden 15 gün geçmişti ve bizim Arcanın kilosunu bildirmemiz gerekiyordu. Bu uyku meselesini doktora açtım.
Bu velet gündüz 10 dan akşam 9 a kadar 11 saatin en fazla 2,5-3 saatini uyuyarak geçiriyor. Napsak, rezene çayı filan versek mi? Gece? Ha gece idare eder, yaklaşık 8-9 saat uyuyor, tabii 3-4 saatte bir uyanarak. Peki dedi doktor bunu değiştirmek ve gündüzleri 9 saat uyutmak gece 2-3 saat ister misiniz? yok canım olur mu, hani ben az uyuyor endişesindeyim. Hadi canım boşverin, herkesin metabolizması farklı, bak bu çocuk büyüyor, 2 haftada 800 gr almış yani ihtiyacı kadar uyuyor demek ki, boşver gündüz uyumasın. Öyle emindim ki doktorun derdime çare olacağından! Ama verdiği bakış açısı içimi rahatlattı. Şimdi sallamıyorum ister uyu ister uyuma anacığım diyorum, yemek mi yapıcam koyuyorum ana kucağına masanın üzerine tarifi vere vere takılıyoruz. Çamaşırların nasıl yıkanacağını, ütünün nasıl yapıldığını anlata anlata oyalıyorum. Tek dert o uyumadığı için ben de uyuyamıyorum gündüzleri. Oysa ne tatlı oluyor gündüz uykuları. 1,5 ay sonra çalışmaya başlayacağım için gecelere maşşallah diyip, kulağımı çekip tık tıklamak suretiyle bu düzenin devamına dua ediyorum. Bahar havasında uyku perileri var galiba Arcanın içine kaçtı, bir adet 2 saatlik temiz uykunun ardından şimdi de yarım saattir uyuyor hem de çoook derin . (ben ütü yaparken kendisi ile sohbet ediyordum, derken uyumuş:) - bu foto pek taze ve fırından yeni çıkmış sıcaklığındadır nitekim)
Hadi bakalım kolay gelsin bana. Bakalım bu güzel uykular geceyi mayalayacak mı yoksa Tracy ablanın dediği gibi Peter dan alıp Paul e mi veriyoruz? Allahım şu EASY olayını tam yaptığım ilk gün pasta kesicem zira kurban olayı bana biraz ters:)

9 yorum:

Oz dedi ki...

Ne kadar tatlı maşallah:)Bence de önemli olan gece uykusu. Bebekten bebeğe değişiyor:) Biz arada uyuyoruz, arada huysuzluk yapıyoruz! 3 saat hiç durmadan ağlayabiliyoruz.

ruhdagı dedi ki...

Yumuşacık uyuyakalmış ne tatlı :)
Ev işlerini çocuğun kafasına şimdiden girmen takdire şayan doğrusu. Ütü kısmı sıkıcı gelmiş demek o sebepten uyuyakalmış garip :)

Tulumlar bebeklere ne kadar yakışıyor di mi?

Tuğçe dedi ki...

Yeliiz,Maaşallah diyorum, Arca ne kadar güzel kilo almış! Canım beniim...Bir önceki foto.ya kıyasla ciddi değişmiş ifade, yanaklar dolmuş! Minik şey kocaman kalmış ana kucağı...Çok tatlı çok!
Bu arada Dr.a katılmamak elde değil...Arkadaşımın bebeği tam tersi mesela gündüz uyuyor, 3 saatte bir emip yine uyuyor ama geceleri herkes ayakta :)
O yüzden bırak dağınık kalsın :)

Hülya Cinsçiçekçi dedi ki...

allaam çok yakışıklı olmuş bu erkekkkkk.
sen s.tiret Tracy'yi falan. olmuyo o işler kitaptaki gibi. EASY dediğin sana kolay gelendir valla. sen ana hatlarıyla uy plana da Arca nasıl isterse öyle yapsın. Ana kucağında duruyosa ağlamadan, bırak takılsın. Erkek bebeler daha bi savunmasız, kırılgan, anneci vs oluyolar. Gece iyi uyusun da önemli olan o. Hatta bir ay sonra kesebilirsen gece emzirmelerini de kes. odasını ayır falan.. işe başlayacaksan ikinizin de gece deliksiz uyuması isabetli olur.

mummy dedi ki...

Yelizcim Ece üç-dört aylık olana kadar gece çok güzel uyurdu,gündüz 15 dak. geçmezdi...Hep şikayet ederdim şöyle bir iki saatlik kesintisiz gündüz uykusu niye yok diye..Herkes de aman gece uyusun da boşver falan diyip sallardı...Ben inatla gündüz de gündüz de diye laf anlatırdım...Sonuç:Gündüz adam akıllı uyumayan bebemiz gece de saat başı uyanır oldu:)
Yani sözün özü:Gece iyi uyusun da gündüz öle böyle geçiyor:))

yeliz dedi ki...

evet özlemcim bizde de o ağlama krizleri var fakat bloğa yazmıyorum hep güzellikleri hatırayayım diye:)

sevgili ruhdağı,
aklında olsun tulumlar pek rahat! alt üst takımları sürekli çekiştirmek gerekiyor, ben sevdim tulum işini.


valla doğru diyosun hülyacım. pk anneci kndileri ve utanmakla birlikte düzen oturtmaya çalışmamın sebebi bu iş olayı. ev kadını olsam inan hiç umursamadan herşeyi doğal akışına bırakacam.

ah tuğçecim çok sağol, böyle büyümüş diyenleri kucaklayasım geliyor. Besiye çekmek niyetindeyim cüceyi.

evet mummyciğim,
hem uyutmaya kastıkça uyumamakta direniyoor velet, en iyisi gece uyusunda gündüz artık takılıyoruz:)

Unknown dedi ki...

merhaba,
bebişiniz maşallah çok tatlı ...bloglar arasında dolaştıkça sizinki gibi yeni doğan bebekleri takip ediyorum. büyüdüklerini izlemek ve sorunlarına yaptığınız yorumlar bir eğitimci olarak bana çok yardımcı oluyor. o nedenle sin zıze teşekkür ederim.
bu aradakitaplarda okuduklarınızın temelini anlayıp,bebeğinize uyarlamanız gerekir. her bebek ayrı bir kişilik.annesi oğluşunuz büyüdükçe herşey yoluna girecek..
sevgiler.

gunebakan dedi ki...

yelizcim kocaman bir masallah diyorum. gercekten 2 fotograf arasinda nasil da fark var. resmen dedigin gibi besiye cekmissin. aynen devam, demek ki ne yapiyorsan dogru yapiyorsun.
uyku konusunda ise, bu bebekten bebege degisen bir durum. ama ise baslayinca gece uyumasinin ne buyuk nimet oldugunu anlayacaksin seker. birak gunduzleri az uyusun. sunun surasinda kalmis 1.5 ay. zaten artik git gide gunduz uykulari da azalacak. bir de baska bebeklerle uyku konusunu kiyaslama, gercekten her bebegin farkli uyku duzeni ve saati oluyor.
masallah arcaya masallah...

yeliz dedi ki...

sevgili esra,
profesyonel bir bakış açısı olarak ziyaretlerin ve yorumların beni de çok memnun ediyor, teşekkürler

günebakanım,
artık saldım gündüz uykularını, ister uyur ister uyumaz diyorum, velet uyuyor valla, pek komik:)