21 Nisan 2009 Salı

son havadisler

Son zamanlarda bu yakada gelişmeler var.
Bakıcımız başladı.
O daha önce bahsettiğim abla kendi evinde bakmakta ısrarcı olunca direkt eledik, sonra zeynepin önerdiği bakıcı bakıcılığı bıraktı. Ablamın birkaç alternatifi de kendiliğinden elenince tek şansımız kaldı. Ama kötü anlamda değil!! Şöyle ki; biz birkaç alternatif bakıcı peşinde iken İlkerin annesi temizliğe gelen bayana laf arasında bakıcı aradığımızı söylemiş, o da ablasının süper olduğunu anlatmış. Bir cumartesi annede buluştuk tanıştık. 45-50 yaşlarında, 2 yetişkin kızı olan bir abla. 10 yıldır bakıcılık yapıyor, son işinden ayrılma sebebi bebeğin artık 5 yaşına gelmesi ve kreşe başlaması. Bundan önce birkaç bebek daha bakmış. Güleryüzlü, ilgiliydi. Tek derdimiz ücretinin bizim düşündüğümüzün biraz üstünde olmasıydı. Sigortasını ödediği için yüksek olduğunu anlattı. Önceki çocuklardan birinin annesi ile görüştüm. Benim için önemli olan küçük bir bebeğe alt değiştirip, mama vermekten başka neler kattığı idi. Görüştüğüm anne bebeği 14 aylık iken konuştuğunu ve tuvalet eğitimi aldığı anlatınca içime biraz daha sindi. Sonra bebekleri ayakta sallayarak uyutmaya karşı olması, bizim yaptığımız gibi beşiğinde veya yatağında pışpışlamak suretiyle uyutması da artı özellikler... Temizlik yapmıyor ama biz de bunu istemiyoruz zaten. Benim çalışmna saatlerim çok uzun olduğu için öncelikle Arca ile ilgilenmesi önemli. Ama ütü ve yemek yapabileceğini, yemeklerinin çok lezzetli olduğunu anlattı hatta bize yemek yaptı, gerçekten süperdi:) Belki ücreti biraz fazla ama napalım Arca için çok iyi olacağını düşünüyoruz, başkası içimize sinmezdi. Hem öyle işten kaçan birisi gibi değil, ben dinlenirken etrafın tozunu alıyor, yemek yapıyor. Yani şimdilik iyiyiz. Ben işe başlayıncaya kadar öğleden sonraları gelecek, sonra tam gün.
Haftasonunun bombası!!! Arca ile ilk defa şehir dışına gittik ve otelde kaldık. Babam annemin doğum günü sebebiyle ablamlara ve bize de Altnyunusta yer ayırtmış, cümleten Çeşme yaptık. Gece eğlencesine biz katılmadık ama yine de değişiklik oldu. Arca bizi hiç üzmedi, hatta acayip keyifliydi. Tabii velet anne karnından alışkın gezmeye:))
Haftasonunun acısı dün çıktı. Bütün gün ve akşam da olmak suretiyle Arca uyumadı. Yarımşar saatlik iki kestirme ve Ümit ablamızın yoğun çabaları ile 1 saatlik tilki uykusu ile gün içinde sadece 2 saat uyudu. Hadi dedik gece uyur. Komşumuz çaya çağırdı, hani hamile ve çok yakında doğuracak olan Nazlı ve eşi. İlkerle organizasyonu yaptık. Ben pastayı yaparken o Arcayı oyalayacak, sonra birlikte Arcayı bıcı yaptıracağız, ben emzirirken, o pastanın meyvalarını dizecek, o gaz çıkarırken ben giyinip Nazlılara gideceğim, o Arcayı uyuturken bir taraftan telsiz çekiyor mu diye kontrol edeceğiz, sonra o da gelecek ve ohhh çaylarımızı içeceğiz. Plan tıkır tıkır işledi, tek eksiğimiz Arca uyumadı!!! Şimdiye kadar bir banyodan sonra ilk defa uyumadı!! Gezmeye gideceğimizi anladı sanıyoruz. Cin gibi gözlerle aramıza katıldı. Başköşeye kuruldu. Ağlamıyor da öyle dinliyor. Bir ara bebeğin odasına koyalım, dönencesine bakarak uyur dedik, hep beraber doluştuk odaya, hepimizin uykusu geldi, Arcada tık yok!!! Bu arada Nazlıların bebeği haftaya salı aramızda. Arcayla araları 2 ay olacak, beşik kertmesi yapalım diyoruz:)
Gece benim için zor geçti, Arca yorgunluktan uyuyamadı, saç kurutma makinası ile sakinleştirebildik. Sonra saatleri de kaydı. Artık sabah dayanamadım ve sekiz buçuk emmesinden sonra 11 e kadar uyuduk. Bugün?? bir adet 40 dakikalık kestirmenin ardından şimdi de mutlu bir kedi olarak uyuyor, bakalım ne kadar sürecek??

5 yorum:

gunebakan dedi ki...

yelizcim icine sinen bir bakici bulmus olmana cok sevindim. darisi basima. benim kizima da ilk 3 yil ayni kadin bakti, 1.5 yasindayken cumle kuruyordu. 2 yasinda bezi birakmisti. baska sorunlarimiz oldu ama kizima cok cok iyi bakti. ayni sehirde yasadigimiz icin merak ettim, ne kadar oduyorsun bakicina? ben de 1-2 ay icinde aramaya baslamaliyim. temmuz sonu gibi dogum olursa agustos ayi icinde baslatmayi dusunuyorum. ucretleri de merak ediyorum. nedir bu isin rayici? benim bakici da ayni formatta calismisti. onceligi bebek, o uyuyunca yemek ve utu. ayrica haftada 1 gun temizlige kadin geliyordu. yine ayni duzen devam edecek insallah bu bebekte de. umarim ben de icime sinen birini bulurum.
sevgiler

Unknown dedi ki...

MERHABALAR,
BAKICI İŞİ GERÇEKTEN ÇOK ZOR ....KARDEŞİMDEN BİLİYORUM,KADRİYEYİ BULUNCAYA KADAR EPEY BİR ZORLANMIŞTI.İNŞALLAH SİZİN BAKICI ABLANIZ EN AZ KADRİYE KADAR İYİDİR. SEVGİLER...

a_y_s_e dedi ki...

bakici teyzeniz hayirli olsun... anlattiklarinizdan benim de gozum tuttu hanimi... insallah Arca da alisir cabucak... Zaten daha ufak oldugu icin yabancilamaz... kolay gelsin.

Tuğçe dedi ki...

Yelizciğim,
Çok önemli bir sorunu halletmişsin, hayırlısı olsun!
Daha önce bahsetmiştin sen bu bakıcıdan hatırladım.O zaman da iyi bahsetmiştin sanki gözün tutmuştu! (Sınavlarda ilk aklına gelen cevabın doğru olması gibi oldu şimdi bu)Umarım herşey yolunda gider hep...
İlker'le yardımlaşmanızı planlamanız süper!Biz de aynı şekildeyiz ama çok spontan gelişiyor, kim neyi halledebiliyorsa o anlık yani...İşte biz ne kadar plan yaparsak yapalım minikler bildiğini okuyabiliyor bazen mesela uyumayarak... Ama olsun çok takdir ediyorum seni bu anlamda.Gözümün önüne hep bıcır bıcır,pratik, eli çabuk biri gibi geliyorsun okudukça...Neyse uzattım!
Arca'yı öperim...

yeliz dedi ki...

sevgili günebakan,
ben de uzun süreli bakıcı taraftarıyım, bebeklerin alışması gelişmeleri için çok önemli. umarım ümit abla da uzun ömürlü olur.

ben de aynı şekilde iyi olmasını umuyorum esracım.

teşekkürler Ayşe..

Tuğçecim,
normalde aynen yazdığın gibi biriyimdir ama iş Arcaya gelince bazen telaşlanıyorum ve soğukkanlılığımı yitiriyorum:)