28 Nisan 2009 Salı

İlkler...


ilk sütümüzü sağdık!!!
ümit abla öğlen geliyor. Arcayı hıçkırık tutunca 13 seansını beklemeden 12 buçuk gibi verdim memeyi. niyetim hemen ikisini emzirip, uyutup bu arada ben de 1 saat filan uyuyup kalkıp sağıp sonra Arcayı tekrar emzirmek. Arcanın gündüzleri ne yapacağı belli olmuyor. neyseümit abla geldiğinde Arca uyumuştu, ben de yattım, kalktığımda Arca uyanmıştı, Ümit abla sen sağ sütünü ben oyalarım onu, uyuturum dedi. Sağdım ama arca uyumadı, bir de meme aranıyor, olmuş 2 saat! haydaaaa... ama uyku var belli, sardık sarmaladık çıkardık balkona, muhabbet dinleye dinleye uyudu hem de 2 saat. bu arada ben 1 lt su, tahin pekmez, still tee tükettim. Sağdığımız süt de 80 ml, bugünün tarihi ile birlikte buzlukta yerini aldı. Amacım hergün 1 defa gündüz 1 defa gece olmak üzere 2 öğün sağmak, böylece işe başşladığımda 60 öğünlük süt olacak. sonra da sağmalara ofiste devam edeceğim tabii.

Arcanın ilkleri bitmek bilmiyor, kendi yatağında uyumaya alıştı!!!
cumartesi gündüz birlikte girdik yatağa, ben oturdum, uyuyasıya kadar... sonra artık her gece yatağında, telsizden gak guklarını duyabiliyorum çok şükür. sadece biraz fazla hassas olduğu için her sese odasına gitmek biraz yoruyor. O yatağında uyumayı ben de telsizi kullanmayı öğreneceğim inşallah.

Geçen hafta hep çiş kaçtı bezden. Halbuki 6 kg a kadar kullanabiliyorudk?? son paketi de küçük 2 numara olarak almıştım, bir gecede 4 defa kıyafet değiştirince 3 numaraya geçtik. bizim velet biraz aktif olduğu için mini bezler kesmez oldu. Son paket 2 numara da nazılının bebeğine kısmetmiş, şimdi rahatız.

Arca inanılmaz üşüyor bence!! yanaklar soğuk. ve çok çok hareketli olduğu için üzerini sürekli açıyor. Yatırırken Tracy Hogg kundağı yapıyorum bana mısın demiyor. Hatta ana kucağında iken üzerine kalın battaniye ört, ayakları ile 10 dk içinde yere atabiliyor. Evdeki tüm battaniyeleri denedim, ya ince hafif ya da çok ağır geldi. Sonunda aklıma nazlıların hediye ettiği bebek yorganı geldi, Taçtan almışlar, gecenin 5 inde geçirdim nevresimi attım üstüne, ohh hem sıcak hem üstünden atamıyor hem de hafif.

Dün gece ilk defa 23 rüya öğününü verdim ve tam 5 saat uyudu!!!! Bakalım her gece yapabilecek miyim yoksa dün banyonun hatırına mı o kadar uyudu?? Şimdi tam zamanı, hadi bakalım rüya öğününe bir ki...

12 yorum:

Adsız dedi ki...

ay harika bi post ne guzel isler tıkırında Yelizcim.
hep boyle gitsin.

hadi bakalim ruya ogunune ve 5 saatlik duzene (haliyle uykuya :) )
da en kısa zamanda alisir umarim.

Unknown dedi ki...

Yelizciğim,
Arca'daki değişimi sen de farkediyor musun? Her fotoda büyüyor...Maaşallah Maaşallah!
Sen işe başlamadan sığmayacak hiç birşeye baksana, canım benim...
Bir de sanki doğduğunda daha sarışındı, büyüdükçe saçlar koyuldu mu birazcık...Ben esmer erkeklerden hoşlanırım, bilmiyorum artık...:P
Buzlukta yer aç Ümit abla!
Arca sen de her gece 23de sütünü iç, sabaha kadar uyu... :) :)

ruhdagı dedi ki...

E gelde fındık çeneden pamuk yanaklardan öpme. Dün akşamdan beridir resmi seviyorum ekrandan :)

İşlerin artık yavaştan düzene girmesine çok sevindim. Rüya öğünü ne ola?

Sevgiler.

gezicini dedi ki...

maşallah annesi çok büyümüş. bu arada yeni blog dizaynı çok güzel olmuş. ferah ferah :-)
sevgiler
gorki

zero dedi ki...

Bu nasıl güzel bir bebektir böyle:) içimden milyonlarca kez maşallahlar geçiyor emin ol her resimlerine bakışımda... zaman nasıl akıp geçiyor. senin daha ondan düdükcan diye bahsettiğin, hamileliğinin ilk günlerindeki yazılarını hatırladım ve şimdi bak doğdu da nasıl bir hızla ele avuca bile gelmeye başladı:)

Unknown dedi ki...

MAŞALALAH ÇOK TATLI...
BEBEĞİNİZİN ÜŞÜYÜP - ÜŞÜMEDİĞİNİ ENSESİNE BAKARAK ANLAYABİLİRSİNİZ. BEBEKLERİN YANAKLARI VE AYAKLARI YANILŞTABİLİRMİŞ...UYURKEN UYKU TULUMLARI VAR BEBEKLER İÇİN ONU DA DENEYEBİLİRSİNİZ. BENİM BİR ARKADAŞIM KULLANIYOR VE ÇOK MEMNUN..SEVGİLER

yeliz dedi ki...

ah kirazım inşallah alışacak, bakalım zaman ne gösterecek.

tuğçeciğim,
kesinlikle haklısın, bu oğlan gittikçe esmerleşiyor!! anasını inkar ediyor.

Tuğçe dedi ki...

Yeliz'ciğim Tiny Love Tekmele ve Oyna diye aratırsan pek çok sitede bulabilirsin.
Ben hepsiburadadan almıştım, o zaman kampanya vardı böyle 12 taksit fln :) ama büyük bebek mağazalarının çoğunda satılıyordur İzmirde bence...
Bir de eğer internetten almak iatersen www.akakce.com gibi siteler var aradığın ürünü girdiğinde farklı alışveriş sitelerinde hangi fiyatlara satıldığının dökümünü yapıyor sana!
Daha erken ama kavramaya başladıklarında kullanılabilecek bir oyuncak var Lamaze'nin, yakınlarımın çocukları çok sevdi,ödüllü ve çok satılan birşey zaten...Linkini yapıştırıyorum buraya,ben de daha almadım!
Öptüm...

http://www.e-bebek.com/Lamaze-Tavuskusu-Jacques-ProdID33208.html

ruhdagı dedi ki...

Sevgili Yeliz doğum günün kutlu olsun. Yeni yaşın sağlık, mutluluk ve bereket getirsin.

Huzurlu bir yıl dilerim.
Sevgiler.

Not: e-mail çekmek istemiştim ama adresimi bulamadım :)

Yelish dedi ki...

Happy Birthday.Bundan sonra yasin kac diyene , 30lu birsey dersin :))

yeliz dedi ki...

canım ruhdağı,
çok teşekkürler, haklısın profilde mail adresimi göstertmemişim, artık var, iyi hatırlattın. umarım can sıkıntın geçmiştir.

sevgili adaş,
filiz hanımın kızı,
teşekkürler... bundan sonra yaşı unutmaya niyetliyim ben de.
sevgiler

gunebakan dedi ki...

canim yeni yasin kutlu olsun. nice nice senelere...
bu arada onceki postlarinla ilgili bisey yazmak istedim. bizim kiz da ustunu cok acardi. ben onu hep uyku tulumlari ile buyuttum. 6 yasina geldi dana kadar oldu hala uyku tulumu giydiriyorum. yoksa mumkun degil ustunde bisey tutmuyor. ortsem de, yatagin kenarlarina kistirsam da, kundak gibi sarsam da hep acmayi basardi. ben de hep tulum giydirdim ama ici elyafli olanlardan degil, onlar cok terletti. chicconun ince polar-pamuklıu karisimi tulumlari cok guzel oluyor. mothercare de fena degil. ince pijama ustu tulumla geldik biz bu yaslara. ama artik buyudu. seneye ne yapariz bilmiyorum. bi yerden kumas alip diktirsem mi acaba diyorum ben de...
arcaya da kocamaan bir masallah demek istiyorum. her fotografta bakislari daha bir anlamli, yanaklar daha bir tombik. isiriver benim icin...
optum