27 Nisan 2009 Pazartesi

2. Ay Kontrolünün ardından haftasonu


Perşembe akşamı itibariyle Arcanın gözünde bir akıntı, gece iyice çapaklanmaya dönüştü. Sonrasında sabah çarşafa kadar akmaya ve gözü iyice kapatmaya vardırdı. Uyandığında iyice kurumasın diye kaynatılmış ılıtılmış suyundan pamukla temizledim ama sabah uykusunda yine oldu. Telaşlandım ama öğleden sonra doktor kontrolü var, beklemeye aldım.
Öğlen İlker geldi, bir telefon, komşumuz Umut, Nazlının suyu gelmiş, acilen sezeryana almışlar. Müthiş bir sürpriz. Bizim doktor hastanenin köşesi,karar verdik, ziyaret edeceğiz güzelleri.
Doktor, göz çapaklanmasının 2 sebebi olabileceğini söyledi, enfeksiyon ve kanal tıkanıklığı. Damla yazdı ama öncelikle burna masaj yapın, geçmezse kullanın dedi. Arca emerken ben hep küçük parmağımla masaj yaptım ve GEÇTİ :))) Demek ki kanal tıkanıklığıymış.
Boy: 58 cm kilo: 5380 gr
Arca b.kunu çıkartmış!! kilonun 4800 olması bekleniyormuş. Bizim tosun bir ayda 1700 gr almış. Doktor bebeğin gelişimi çok güzel ama illa ki kilo alması iyi bakılıyor anlamına gelmez, lütfen bununla eşdeğer tutmayın dedi. Olsun annelik içgüdüsü, insan bebişi tosun olunca seviniyor.
Süt sağmamızı önerdi, geceleri tavsiye etti, zira Arca gündüzleri uyumuyor, uyusa da ne zaman kalkar belli olmuyor.
Aşılardan bahsetti, bu hafta sağlık ocağında yaptırıyoruz. Sonra kalça ultrasonunu istemiyorum çünkü mükemmele yakın, gerek yok dedi, oh çektik:)
Yalnız emzik konusunda kendisi ile anlaşamıyoruz. Ben sakınca görmüyorum, çünkü Arca zaten pek düşkün değil, hem istediğimiz zaman bıraktırabiliriz. Ama doktorumuz elini emsin daha iyi diyor, damak açısından. Ben de 5 yaşına gelmiş hala parmak emen velet görüntüsünden hazzetmiyorum, hadi emziğkten kurtarılabiliyor, parmak onun, nasıl vazgeçireceğiz?
Ayrıca Arcanın 4 aydan itibaren artık kendi odasında yatmasını tavsiye etti. Sonra mekan farkındalığı ile ayırınca terkedilmişlik hissi oluyormuş.
Ümit ablayı da yanımızda götürmüştük, ona da kartını verdi, birşey olursa beni ara, anneyi hemen bulaştırma dedi. Arcayı Nazlının bebeğini görmeye götürmemizi istemedi, hastane mikropları belli olmaz dedi. Biz İlkerle çiçeğimizi alıp hastaneye giderken Ümit abla da Arca ile takıldı.
Nazlının bebeği o kadar güzel ki, tam bir kız bebek:) kıpkırmızı dudakları ve çim adam saçları var. Aynı Arca boyutlarında doğdu, aralarında tam 2 ay! Çok kalabalıktı, fazla kalmadık, nasılsa eve geldiklerinde göreceğiz dedik.
Akşam bir memeden emen Arca pek tok göründü gözüme, hadi dedim ikinciyi sağalım, saklayalım, 2 saat sonra emziririz tekrar. hay demez olaydım, 1 saat sonra velet olayı naldı bastı yaygarayı. Aç çocuk nasıl ağlarmış ilk defa o gün gördüm ve dedim ki bizi çocuk hiç aç kalmamış!! Biberonumuz da yok, kaşıkla sağdığımız sütü içirelim dedik. Kaşığı tıkınca susuyor, çıkarınca yaygara! Çaresizlik öyle zor ki. Sonunda emmeden rahatlamayacak dedim dayadım memeye, Allahtan süt gelmiş de Arca sakinleşti.
Biberon alasıya kadar sağmamaya karar verdik.
Cumartesi ablamlar gelecekti, onlara kek, Nazlılara da börek yapayım dedim, ne de olsa zamanından önce geldi bebek, hazırlıksızdırlar. Bütün gün uyumadı Arca, delirtti beni. Hava da soğuk, AVM ler tıklım tıkış, çıkılmaz. Ana kucağının rüzgarlığını taktık attık balkona. Biraz uyudu ama ben acayip gerildim. Bu arada ikinci çocuk yapılmaz, bunu anladım, Ablamın kızı Duru 7 yaşında ve çok usludur ama o gün "aman Duru ses yapma aman yavaş konuş" diye çocuğun da psikolojisini bozduk. Ablamla ikinci çocuğa hayır kararı aldık:) Akşamüstü annemler de geldi, benim çıldırmama güldüler, boşver uyumasın bak sağlıklı takma, sen de uyumazdın diye teselli ettiler. Şimdi ben de öyle diyorum ama yemek yemeyi bile unuttuğun anlar olduğunda insan çıldırıyor.
Çok yorgun bir cumartesinin ardından pazar sabah Arcayı uyutamayınca İlkere devredip yattım, onlar da gevrek almışlar, kahvaltı hazırlamışlar. Sonra birlikte Agoraya gittik, AVM lerin sabah sessizliğine bayılıyorum.
Önce Next'e uğradık. Artık tulumlar küçük geliyor. İlkerin burdan aldığı tulumlar çok rahattı. Ben alt üst takım sevmediğime karar verdim. Hem boyutlar da bir garip, geniş ve kısa. Bence tulum gibisi yok. Ama Nextinkilerle rahat etti Arca, örneğin Aziz Bebeyi giyemedi, o kadar geniş ve kısa ki, Arca yarasaya benzedi, galiba bıdır ve tombik veletler için yapılıyor:)
Sonra Joker mağazasından Avent biberon ve emzik aldık. Emzikleri 2 ay da bir değiştirmek lazımmış. Alt açma minderi en pahalı olarak Jokerdeydi (44 YTL) , bir türlü o parayı vermek içime sinmiyordu ama Arca çok hareketli, şifonyerin üzerinden düşecek gibi. Sonunda hep İlkerin lafına geliyorum ben. O kadar ısrar etti, aldırmamıştım, gittim aldım!! Ama çok memnunum, minderin üzerine bırakıp gidebiliyorum. Arcanın uyumasını fırsat bilerek kahve bile içtik, manav alışverişi yaptık, hatta eve döndüğümüzde artık giymediği kıyafetleri ayırıp çekmeceyi tekrar düzenledik. Evi toparladık, yeni aldığımız tulumları yıkadık. Hatta yemek bile yaptım, inanılmaz!!!
İşte böyle, hala iniş çıkışlarla Arca ile hayat devam ediyor... Kendisi uyanmak üzere, şimdi koklaşma vakti...
NOT: foto geçen haftadan, bugün öyle hareketliydi ki düzgün bir kare yakalayamadım.

14 yorum:

Ozguranne dedi ki...

Tulum rahat oluyor. Çok gülerdim ama bende de bir aman beli açılmasın sendromu oldu. :)

Ozguranne dedi ki...

Arca'yı da ısırırım ayrıca...

Ozguranne dedi ki...

Şimdi ısırırım dedim ama lafın gelişi. Bir süre insan ısırırım lafına kıl da kapabiliyor. Uzaktan öperim diyim:)

Hülya Cinsçiçekçi dedi ki...

emzik meselesinde aynen senin gibi düşünüyorum. bıraktırma zamanı gelsin de onu o zaman düşünürüz. şimdi sakinleştirici olarak işine yarayacak çok. tuna mesela sadece uykuya dalarken alıyor emziği. nasılsa onu da bırakacak bir süre sonra.
arca çok iyi kilo almış hakkaten.
bir de süt sağdıktan sonra da emzirebilirsin. bebek emmeye başlasın boş memen bile kısa sürede dolar ve akar. annelik hormonları sağolsun.

Hülya Cinsçiçekçi dedi ki...

emzik meselesinde aynen senin gibi düşünüyorum. bıraktırma zamanı gelsin de onu o zaman düşünürüz. şimdi sakinleştirici olarak işine yarayacak çok. tuna mesela sadece uykuya dalarken alıyor emziği. nasılsa onu da bırakacak bir süre sonra.
arca çok iyi kilo almış hakkaten.
bir de süt sağdıktan sonra da emzirebilirsin. bebek emmeye başlasın boş memen bile kısa sürede dolar ve akar. annelik hormonları sağolsun.

Oz dedi ki...

Nil doğmadan annem hep tulum almıştı,zor gözüküyordu. Şimdi ise tulum vazgeçilmezimiz oldu. bebeği üşütürüm derdi yok en azından:) Emzik rahatlık. Doktor bize de kendi odasında yatsın artık dedi ama ben haziranı bekliyorum:)Doktorun Ümit ablaya birşey olursa anneyi bulaştırma, beni ara demesine bayıldım. Bu zamanda nerde öyle doktorlar:)Sevgiler!

Adsız dedi ki...

yelizcim arca ne olmus oyle ne kadar buyumus masallah masallahh cok seker yaa,ben de ısırırım diyorum da, uzaktan opuyorum yani arcayı :) :)
emzik ben cok cok krize girdiignde sakinlestirici olarak veriyorum valla.
bizimde artık kıyafet alısverisi yapmamiz gerek,alt ustleri bende hic sevmedim :(
cok sevgiler opucukler.

zühre dedi ki...

Yelizciğim kocaman MAŞALLAH Arca'ya ve sana.Çok çooook tatlı olmuş. Bol bol öp benim için.

Mon Petit Chou dedi ki...

canım işe dönmek beni çok yormaya başladı. iş ve ev aynı anda gitmiyor. resimlerine bakıyorum da Arca kocaman olmuş maşallah.

ruhdagı dedi ki...

Çok tatlı olmuş kerata. Valla ben açıkça totodan ısırıyorum arkadaş. Benimki olunca sende ödeşirsin :) Şimdilik Arca'yla idare etcem benden söylemesi :)

yeliz dedi ki...

teyzemlerim, hepinize yetecek popo var bende, ısırın, yiyin beni:)))

özgürcüm, bel açılmasın dedin mi tamam anne işte oluyorum:)

hülyacım,
valla güç verdin bana, bugün ilk sütümüzü sağdık. seni aramalıyım, biliyorum ama hep unutuyorum... so sorry...


özlemcim bizim doktor alem hakketten, önce aaa bana da haber verin ama oldum sonra mantıklı geldi.

kirazım alt üstler sakat, gaz çıkarırken hepsi boğazına kadar sıyrılıyor, belkim ben biraz beceriksizim:=)

züzecciiim, öperim tabi ama sen de nili ısır bizim için, şimdiden çok özledik...

mukaddescim,
senden haber almak güsell, çok yorma kendini, herşey olacağına varır,

ruhdağı,
şimdilik portakalda vitamin olmasında rağmen senin bebişi hasretle beklemekteyiz:)

Unknown dedi ki...

merhaba,
bebişiniz harika..maşallah nazar deymez inşallah..çok güzel kilo Almış.dediğiniz gibi tulumlar bebekleriçin daha rahat..arkadaşım bebeği biraz büyüyünce uyurken üstünü açıyor diye,uyku tulumu kullanıyordu ve çok rahatladı..belki bu fikir de bebişiniz biraz daha büyüyünce işinize yarayabilir...

Unknown dedi ki...

merhaba,
bebişiniz harika..maşallah nazar deymez inşallah..çok güzel kilo Almış.dediğiniz gibi tulumlar bebekleriçin daha rahat..arkadaşım bebeği biraz büyüyünce uyurken üstünü açıyor diye,uyku tulumu kullanıyordu ve çok rahatladı..belki bu fikir de bebişiniz biraz daha büyüyünce işinize yarayabilir...

yeliz dedi ki...

esracım,
ben de ilkere bugün uyku tulumundan bahsediyordum, en iyi çözüm valla. bizimki pek aktif bir tip sürekli üstünü açıyor.