16 Mart 2009 Pazartesi

niye acıyor?

ilk günler göğüs uçlarım içe dönük olduğu için göğüs kalkanı kullandım. İyiyidik, yaralarım geçti. Sonra Arcayı her emmeden sonra hıçkırık tutmaya başlayınca hava yutuyor deyip kalkanı attık. Önceleri hiç sıkıntı yoktu, ilk memeyi kaparken acıtıyor sonra alışyordum. ama 2 gündür tüm emme boyunca canımı acıtyor. Hani yanlış tutuyorum desem meme uçları yara da olmuyor. Sadece inanılmaz acıyor.
her emmeden sonra meme uçlarını yıkayıp lansinoh krem sürmeye de devam. Ama bu acıya ne sebep olur, nasıl kurtulurum? tecrübeli annelerin yardımına ihtiyacım var.
sevgiler

9 yorum:

kuzunun annesi dedi ki...

Zaman zaman bana halen oluyor hassasiyet durumları . Anormal bir durum yok . İllaki yanlış emmeden kaynaklandıgınıda zannetmiyorum ben , nede olsa yumusak doku . Lansinoha devam . Birkacgüne düzelir :(

huysuz dedi ki...

yanlış emzirme değil, sadece zaman gerek. emin ol 10 gün sonra çok daha iyi durumda olacaklar. lansinoh'a ve mutlaka emzirmeye devam...

Seyhan dedi ki...

gögüs ucunun sertleşip sürekli emilmeye alışması zaman alıyor sen bakıma devam et ilk bir kaç günde acır ama zamanla sertleşir.Ayşe öner (bebek hemşiresi - doğum koçu) meme başını alkolle temizlemeyi tavsiye ediyor, ben yapmadım ama sen yine bir araştır istersen

yeliz dedi ki...

çok teşekkürler, doğru yolda olduğunu bilmek güzel umarım yakında düzelir, pozitif olmaya çalışıyorum

Hülya Cinsçiçekçi dedi ki...

hayatım
benim memecikler 45 gün falan kanadı ve acıdı. bu durumu benim kadar acı şekilde yaşayan başka kimse tanımıyorum. her emzirmeden sonra havalandır, ansinoh falan işte bi de yazmış herkes.. bir de zamanla hissizleşip acılar geçecek. korkma :))

Unknown dedi ki...

merhaba,
size küçük bir tavsiye; emzirmeye başlamadan evvel sıcak duş alın,özellikle sıcak suyu göğüslerinize tutun.ondan sonra emdirdiğinizde sütün gelişi daha kolay olacaktır.göğüs uçlarınıza e vitamin capsüller var. o kapsüllerin ucunu delip, sıvıyı göğüs ucuna sürün. bebişiniz direkt emsede bir şey olmaz. ama alkol sakın sürmeyin .göğüs uçlarınızı kurutur ve göğüs uçlarınızın çatlayıp, yara olmasına neden olur.
Ayrıca emdirmeye başalmadan önce süt pompasınıgöğüsünüze takıp, sağmaya başlayın. o zaman da göğüs ucunuz daha belirlenecek,hemen ardından da bebeğinizi emzirin..
yeni annelerin hemen hepsinde inanın sizin ki problem oluyor. biraz zaman geçince emzirme işi size o kadar kolay gelecekki ,kendinize siz de inanamayacaksınız.

Tuğçe dedi ki...

Merhaba Yelizcim,
İlk günler - hastaneden sonraki - ben de çok acı çekmiş, dişlerimi çığlık atmamak için sıkıp emzirmiştim.Hatta dişleri var kesin diye damağını kontrol etmişliğim var :D O kadar acıdı...Her emzirmeden önce Lansinoh u sıvadım resmen...3-4 günde alıştı göğüs uçları. Şimdi de zaman zaman acıdığı oluyor ama bence de seninle ilgisi yok, herkesin dediği gibi zamanla geçiyor.Alkolle temizlemeyi Ayşe Öner in verdiği eğitim seminerlerinde duymadım ben bu arada,ama lanolinli tüm kremler işe yarıyor ve kremliykende bebek emebilir yani sorun yok...
Sabırlar diliyorum,minik Arca ya da sevgiler!

Adsız dedi ki...

Bebeğiniz hayırlı uğurlu olsun:)Bende tecrübeli annelerden katı gıdaya hangi ayda geçtikleri ve bunun için kullandıkları mutfak malzemeleri (örneğin tefal katı sıkacağı gibi) öğrenmek istiyorum.
Özge

seyhan dedi ki...

Tuğçecim alkolle temizlemeyi hometv de anne olunca anladım programına konuk oldu geçen hafta orda izledim ben , ama emin değilim kendimde uygulamadım acırmı yada yan etkisi olurmu bilemem ... sevgiler