20 Şubat 2009 Cuma

Son günler...

Hamilelikle ilgili mızmızlandığım anlar oldu ama şimdi dönüp o 9 aya bakınca, şükrediyorum. Aslında harika bir hamilelik geçirdim ben.
- Mide bulantısı, neredeyse yok denecek kadar, krakerle üstesinden gelebilecek kadar azdı. Balık hariç -ki onuda son aylarda epey yedim - herşeyi yedim. Hem de deli gibi. Hatta bir ara 5 kilo birden alınca doktorum frene bile bastı.
- Mide yanması oldu ama öyle çok değil, kısa sürede atlatıldı.
- Kabızlık ciddi bir şikayetti, kayısılarla üstesinden gelmeye çalıştım. Hatta bir dönem Activia bile yedim. Şimdi bile ara sıra sıkıntıya sokuyor.
- Uyku!!! Sanırım en büyük sıkıntımız buydu, daha doğrusu İlkerin şikayeti. İşte çok yorulduğum için mi bilmiyorum, inanılmaz bir uyku hali ve hala da devam ediyor. En fazla 1-2 gün uykusuzluk çekmişimdir.
- Kilolar!! Ben acayip kilo takıntısı olan biriyim. Tamam bayan vücut değilim tabi ki ama kilo alınca mutsuz oluyorum, barışık değilim kısacası. 5. ayda aldığım 5 kilo hamileliğimin kalanında dikkat etmeme sebep oldu. Hergün ne yediğimi yazdım, kilo aldırıcı birşeyler mi, velete yarar mı, hep yediklerimi kontrol ettim.
- Çikolata! Çok yedim, tatlı şeyler beni mahvetti. Allahım diyorum nolur hamilelik bitsin de artık şu tatlıları yemiyeyim. Ben hiç tatlı sevmezdim, regl dönemlerindeki sütlü tatlılar ve arasıra çikolata hariç. Şimdi hiç içimi baymadan baklava bile yiyebiliyorum.
- Ödem ? Yok olmadı bence, mutlaka hafif şişkinlik olmuştur da öyle ayakkabı numaram değişmedi, bileklerim kalınlaşmadı. Geçen hafta bir hamile ile tanıştım, kızın dudakları bile şişmişti. Ben yüzüklerimi bile takabiliyorum hala. Tabii kış hamilesi olmamın etkisi de olabilir ve yeşil elmanın. Hergün 1 yeşil elma sanıyorum ödemi aldı götürdü.
- Çatlaklar . Karnımda yok gibi de belde ve sırtta var sanki. Oraları iyi yağlayamadım herhalde:) Bakalım doğumdan sonra ak döt kara döt ortaya çıkacak:)
- Kaburga ve sırt ağrıları: Evet ciddi bir şikayetti. Sanıyorum uzun saatlerimi çalışarak oturarak bilgisayar masasında geçirdiğim için oluyordu. Son 10 gündür evdeyim, egzersiz-yürüyüş yapabiliyorum ve ağrıları kalmadı.

Hamileliğimin bu kadar iyi geçmesine rağmen özleyeceğim tek şey, Arcanın tekmeleri olacak, onu hissetmek. Bugün bir ara hissedemedim diye yüreğim ağzıma geldi. Hemen sırtüstü uzanıp tekmeleri saydım, yoksa gidiyordum hastaneye:)

Hamilelik boyunca özlediğim o kadar çok şey oldu ki...
Haftada bir de olsa bir kadeh şarap, bir şişe bira.
Hergün öğle yemeğinden sonra içilen 1 fincan türk kahvesi
Arasıra içtiğim filtre kahve.
Yeşil çay...
Kumru yiyesim var bir de ne zamandır... Çok düşkün değildim ama özledim, şöyle kaşarı eritilmiş olacak.
Midye dolma ve de çiğ köfte. Allahım ben ne pis boğazmışım yaaa.
Deli gibi dans etmek istiyorum, Zeynepin nişanında iki göbek attım da herkesler telaşlandı.
Bisiklete binmek...
Bak işte en çok bunu özledim. Aktif bir insandım ben ya, hımbıllaştım çok acil harekete ihtiyacım var:)

7 yorum:

ruhdagı dedi ki...

Herşey ne çabuk ilerledi. Sanırım işe başlayınca arkası geliyor, iş vira Bismillah demekte :)

Arca umarım doğduğundada uslu bir bebek olur. Son dört gün. Herşey için bol şans ve güzellik dilerim. Hevesle doğum havadislerini bekliyorum:)

Tuğçe dedi ki...

Arca nın gelişini sabırsızlıkla bekliyorum! Bütün bu istediklerini yapmaya çok az zaman kaldı :) Umarım herşey kolay ve sağlıkla olur.

Hülya Cinsçiçekçi dedi ki...

canım kahve konusunda kasmasaydın keşke kendini. ben doktorumun izniyle her sabah bir fincan nescafe içtim hala da içiyorum. kafeinsiz içiyorum, tavsiye ederim. şarap da haftada bir ufacıkmkadehten zarar gelmez. ben hala azıcık içiyorum :)) emzirirken azıcık şarap süt arırıyo haberin olsun

Oz dedi ki...

heyecan dorukta:) Güzel haberlerini bekliyoruz:) Her anın tadını çıkar!

Mon Petit Chou dedi ki...

canım çok az kaldı, sabırsızlıkla bekliyorum. ne olur fotoğrafları çabuk koy olur mu? benimki kadar eğlenceli bir doğum diliyorum.
sevgilerle,

Adsız dedi ki...

Yelizcim, yazını okurken o kadar cok yerde 'evet evet bende, bende de' dedim ki...
dun aksam annem ve kuzenim benimle dalga gectiler. cunki ben hamilelik bitiyor diye uzuluyorum. muhtesem bir 36 hafta yasatti oglum bana.
icimdeki hareketleri, verdigi tepkileri, herseyi cok ozleyecegim.
sıra sende sonra bende artik, bi ikimiz kaldik hala dogurmayan :)
ha birde bende hulyanın dedigi gibi 7. aydan sonra biraz disiplini elden biraktim kahve konusunda abartmadan.
optum cok, sevgiler.

yeliz dedi ki...

ruhdağı, çok haklısın, işin yarısı istemekte ve hazır olmakta, gerisi geliyor.

tuğçeciğim, ben de duru nasıl oldu merak ediyorum umarım sarılığı hemen atlatmıştır.

Hülyacım ben biraz da kansızlık yapıyor diye endişe etmiştim kahve için. Biraz da abarttım sanırım:)

Mukaddes, Özlem,
İyi dilekleriniz için teşekkürler, ben de huzurlu bir doğum olsun istiyorum.

Kiraz sevdası,
bizim gibi hamileliği rahat geçenlerin bebekleri de huzurlu olur mu acaba? bu aralar tek inanmak istediğim bu:) Sana da kolaylıklar diliyorum şimdiden